Publicaciones

2023/2024

Published Paper: Despair and Alienation in T. S. Eliot’s and Adonis’ Poetry: A Comparative Study

Bassma Basheer Nomas Aljanabi
Despair and Alienation in T. S. Eliot’s and Adonis’ Poetry: A Comparative Study Theory and Practice in Language Studies, Vol. 14, No. 6, pp. 1605-1613, June 2024.

Estrategias tecnológicas innovadoras para la enseñanza del ingles

Evelyn Carolina Macias Silva

“Analisis del discurso en la enseñanza del ingles como lengua extranjera"

Evelyn Carolina Macias Silva

Migration Letters.

Hasan Ali Hussein
The research was published in the British Journal, the name of the journal is MIGRATION LETTERS, and the title of the research is:Reflecting Racism and Police Brutality in Tochi Onyebuchi’s riot baby.

Capítulo libro Dykinson S.L. enseñanzaRepensar la innovación en el aula: otras formas de enseñanza

Judit Campo Cigüenza
El capítulo de libro titulado: "A glimpse at the teaching-learning of English as a foreign language in Spanish universities through e-learning", del autor/a, Judit Campo Cigüenza, se encuentra incluido en la publicación: "Repensar la innovación en el aula: otras formas de enseñanza", con ISBN reservado "978-84-1170-931-6".

A Hint of Summery Goodness of Green Grass

Lucía Sanz Valdivieso
López-Arroyo, Belén, and Lucía Sanz-Valdivieso. (2024). A Hint of the Summery Goodness of Green Grass: A Look at English Descriptors in Tasting Notes. Revista de lingüística y lenguas aplicadas 19. 1–23. https://doi.org/10.4995/rlyla.2024.20213 EISSN 1886-6298

Integrative review of writing assistance tools

Lucía Sanz Valdivieso
Sanz-Valdivieso, L. (2024). Technology-powered multilingual professional and technical writing: An integrative literature review of landmark and the latest writing assistance tools. IEEE Transactions on Professional Communication, Special Issue Building Bridges Between Technical and Professional Communication and Translation Studies. Accepted in press.

Analisis del discurso en la enseñanza del ingles como lengua extranjera

Marco Antonio Aquino Rojas

Estrategias tecnológicas innovadoras para la enseñanza del ingles

Marco Antonio Aquino Rojas

From the closet to the stars. Metaphoric construals of gender identity in tumblr. A case study

María del Alba Roldán García
Filardo-Llamas, Laura y Roldán-García, Alba. (2024). From the closet to the stars. Metaphoric construals of gender identity in tumblr. A case study. En Romano, Manuela. "Metaphor in Socio-Political Contexts: Current Crises". Berlin: De Gruyter Mouton, 2024, pp. 51-79. ISBN: 9783111001364. Disponible en: https://doi.org/10.1515/9783111001364-003

Metaphorical conceptualizations: A magnifying glass on culture(s)

María del Alba Roldán García
Roldán-García, Alba. Review of U. Schröder, M. Mendes de Oliveira & A. M. Tenuta (eds.).Metaphorical conceptualizations: A magnifying glass on culture(s). En: "International Journal of Language and Culture", 2024, pp. 1-4. DOI: https://doi.org/10.1075/ijolc.00061.rol

aceptación de artículo para su publicación en el SEDERI Yearbook de 2024

Rebeca Martín Mozo

2022/2023

Submitted Article to the Jordan Journal of Modern Languages and Literature

Bassma Basheer Nomas Aljanabi
Initial Copyright Agreement for a submitted paper.

Publicación del artículo científico en coautoría "When teaching works and time helps: Noun modification in L2 English school children"

Eduardo Gomez Garzaran
Publicación revista Open Linguistics, editorial De Gruyter. Autores: Raquel Fernández Fuertes, Eduardo Gómez Garzarán, Sonja Mujcinovic e Iban Mañas Navarrete. Página web: https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/opli-2022-0219/html

Estrategias de discurso en el aprendizaje del idioma inglés a través de la tecnología

Evelyn Carolina Macias Silva

The Study of the Psychology of the English Language: A Multidisciplinary Approach

Evelyn Carolina Macias Silva

Potential of multimedia resources for English vocabulary improvement

Evelyn Carolina Macias Silva

El método comunicativo (CLT) en la enseñanza del inglés como idioma extranjero (EFL): Una experiencia de las clases online en Ecuador

Evelyn Carolina Macias Silva

ENGLISH LANGUAGE TEACHING AND LEARNING TECHNIQUES APPLIED TO HIGHER EDUCATION STUDENTS: IN THE AGE OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE

Evelyn Carolina Macias Silva

Publicación capítulo de libro Dykinson. ISBN: 978-84-1122-462-8

Judit Campo Cigüenza
Capítulo: A didactic experience in the English classroom to address the feeling of isolation in virtual learning environment. https://www.dykinson.com/libros/el-uso-de-las-tecnologias-de-la-informacion-y-la-comunicacion-en-el-aula-universitaria-como-consecuencia-del-coronavirus/9788411224628/

res militaris social science journal

Kamal Khazal Mohammd
res militaris social science journal

Google Translate vs. ChatGPT: Can non-language professionals trust them for specialized translation?

Lucía Sanz Valdivieso
Sanz-Valdivieso, L., & López Arroyo, B. (2023). Google Translate vs. ChatGPT: Can non-language professionals trust them for specialized translation? In C. Orăsan, G. Corpas Pastor, R. Mitkov & J. Monti (Eds.), International Conference on Human-Informed Translation and Interpreting Technology (HiT-IT 2023), pp. 97–107. Naples, Italy, 7 – 9 July. https://doi.org/10.26615/issn.2683-0078.2023_008

Give it to her: Sexual agency and gendered patterns in erotica. Journal of Language and Sexuality 12(2)

Lucía Sanz Valdivieso
Sanz-Valdivieso, Lucía (2023). Give it to her: Sexual agency and gendered patterns in erotica. Journal of Language and Sexuality 12(2). https://doi.org/10.1075/jls.21020.san

El método comunicativo (CLT) en la enseñanza del inglés como idioma extranjero (EFL): Una experiencia de las clases online en Ecuador

Marco Antonio Aquino Rojas

Potential of multimedia resources for English vocabulary improvement

Marco Antonio Aquino Rojas

ENGLISH TEACHING AND THE USE OF ICT IN THE LEARNING PROCESS IN LATIN AMERICA

Marco Antonio Aquino Rojas

Estrategias de discurso en el aprendizaje del idioma inglés a través de la tecnología

Marco Antonio Aquino Rojas

Publicación de un capítulo en un libro

Paula Granda Menéndez
Publicación del capítulo “‘They endured’: Precarity, Vulnerability, and Resistance in the Works of Jesmyn Ward” en el volumen editado con título Unhappy Beginnings: Narratives of Precarity, Failure, and Resistance in North American Texts (ISBN HB: 9781032526591; ISBN EB: 9781003407744), que se publicará en noviembre 2023 por la editorial Routledge (Taylor & Francis Group).

Aceptación para publicación del capítulo “Exploring grammatical gender acquisition in L2 Spanish: difficulties and didactic recommendations” en A Multidisciplinary Approach to Applied Linguistics and Education: Building Knowledge in Foreign Language Teaching, Translation, Critical Discourse Analysis and Posthumanism.

Tamara Gómez Carrero

Publicación de capítulo «Does the ending matter? Revisiting the acquisition of L2 Spanish grammatical gender by gendered and ungendered L1 adults» en En torno al lenguaje: nuevas aportaciones al estudio lingüístico.

Tamara Gómez Carrero

2021/2022

Letter of Accepance

Kamal Khazal Mohammd
Letter of Accepance REVUE EUROPEENNE D'ETUDES MILITAIRES EUROPEAN JOURNAL OF MILITARY STUDIES

Lettre of Acceptance

Kamal Khazal Mohammd
REVUE EUROPEENNE D'ETUDES MILITAIRES EUROPEAN JOURNAL OF MILITARY STUDIES

Tasting notes: A corpus-based study of olive oil and wine tasting discourse - Iberica

Lucía Sanz Valdivieso
López-Arroyo, Belén, and Lucía Sanz-Valdivieso. Tasting notes: A corpus-based study of olive oil and wine tasting discourse. En "Iberica" 43, 205-234. 2022. https://doi.org/10.17398/2340-2784.43.205 ISSN: 1139-7241 / e-ISSN: 2340-2784

The Phraseology of Wine and Olive Oil Tasting Notes: A Corpus Based Semantic Analysis

Lucía Sanz Valdivieso
López Arroyo, B., & Sanz Valdivieso, L. (2021). The Phraseology of Wine and Olive Oil Tasting Notes: A Corpus Based Semantic Analysis. En Terminology, 2022. https://doi.org/10.1075/term.20035.lop

On Describing Olive Oil Tasting Notes in English

Lucía Sanz Valdivieso
Sanz Valdivieso, L. & López Arroyo, B. (2020) On Describing Olive Oil Tasting Notes in English. Fachsprache. Journal of Professional and Scientific Communication 42.1–2: 27–45. https://doi.org/10.24989/fs.v42i1-2

Tasting notes: A corpus-based study of olive oil and wine tasting discourse - Iberica

Lucía Sanz Valdivieso
López-Arroyo, Belén, and Lucía Sanz-Valdivieso. Tasting notes: A corpus-based study of olive oil and wine tasting discourse. En "Iberica" 43, 205-234. 2022. https://doi.org/10.17398/2340-2784.43.205 ISSN: 1139-7241 / e-ISSN: 2340-2784

Publicación del capítulo "Un hambre del alma. Precariedad emocional en Cosas que dejé en La Habana" en el volumen CINE Y HOSPITALIDAD: NARRATIVAS VISUALES DEL OTRO. MATERIALES DE ARTE Y ESTÉTICA

MÓNICA FERNÁNDEZ JIMÉNEZ

Published Note in GAUDEAMUS Journal (ISSN: 2697-2166)

Mónica García Morgado
Published Note in GAUDEAMUS Journal of the Association of Young Researchers on Anglophone Studies. (ISSN: 2697-2166). GAUDEAMUS Vol. 2 (Spring 2022). Title: "Oppression in Gloria Naylor’s The Women of Brewster Place: A Reading through the Lens of Black Feminism and Intersectionality"(pp. 125-143).Autor: Mónica García Morgado. Link: http://asyras.org/gaudeamus2-note1/

Reflexive Identity Construction in South Asian American Diaspora in Jhumpa Lahiri’s The Namesake

MUQARRAM KHORAKIWALA
Khorakiwala, Muqarram. “Reflexive Identity Construction in South Asian American Diaspora in Jhumpa Lahiri’s The Namesake”. ES Review. Spanish Journal of English Studies, no. 42, Nov. 2021, pp. 261-8, doi:10.24197/ersjes.42.2021.261-281.

NEW BROWN AMERICA, THE AUDACITY OF EQUALITY, AND TRANSCULTURAL PERSONHOOD IN HASAN MINHAJ’S HOMECOMING KING

MUQARRAM KHORAKIWALA
Khorakiwala, Muqarram. “NEW BROWN AMERICA, THE AUDACITY OF EQUALITY, AND TRANSCULTURAL PERSONHOOD IN HASAN MINHAJ’S HOMECOMING KING”. Revista De Estudios Norteamericanos, vol. 25, Dec. 2021, doi:10.12795/REN.2021.i25.13.

Publicación de artículo en volumen "Estudios de Literatura Comparada 3"

Paula Granda Menéndez
Volumen: Estudios de Literatura Comparada 3 Título: Racismo medioambiental en Quedan los huesos de Jesmyn Ward: lo «humano» y lo «natural» en el huracán Katrina. Autora: Paula Granda Menéndez ISBN: 978-84-09-34951-7 LINKS: Al volumen https://www.selgyc.com/index.php/es/?option=com_content&view=article&id=139 Al artículo https://www.selgyc.com/images/docs/estu_lit_3/04_GrandaMenendez.pdf

Publicación aceptada en la Revista Española de Lingüística Aplicada

Tamara Gómez Carrero

2020/2021

Artículo científico Discourse and sociolinguistic teaching perspectives

Evelyn Carolina Macias Silva

Articulo English for specific purposes:Teaching English for science

Evelyn Carolina Macias Silva

Articulo Reciprocal learning for listening comprehension

Evelyn Carolina Macias Silva

book of the month house of stone

Lina Gharbi
https://popmec.hypotheses.org/4710

book of the month

Lina Gharbi
https://popmec.hypotheses.org/3638

Reseña del Libro: Revolving around India (s): alternative images, emerging perspectives

MÓNICA FERNÁNDEZ JIMÉNEZ

Publicación del artículo "América de T.C. Boyle, ¿una novela fronteriza': un estudio comparativo" en el volumen Nuevos horizontes de la literatura comparada (Vol. 2): LITERATURA Y NATURALEZA: VOCES ECOCRÍTICAS EN POESÍA Y PROSA. Editado por Bruno Echauri Galván y Julia Ori. ISBN: 978-84-09-27247-1. Sociedad Española de Literatura General y Comparada, 2021.

MÓNICA FERNÁNDEZ JIMÉNEZ

Publicación del capítulo "EL NEO MARXISMO CON PERSPECTIVA DE GÉNERO: UN ACERCAMIENTO A LA OBRA DE MARÍA LUGONES" en el monográfico "La fisura de la historia: intelectuales, artistas y científicas" de la editorial tomares

MÓNICA FERNÁNDEZ JIMÉNEZ

Publicación en el blog de investigación PopMec Research: Dancing War Machines: An Analysis of Performance in the Musical Film West Side Story

MÓNICA FERNÁNDEZ JIMÉNEZ

Publicación de la entrevista “Letting Fear Go: An Interview with Producer Paramita Banerjee” en la Revista Canaria de Estudios Ingleses, 2021, forthcoming.

MÓNICA FERNÁNDEZ JIMÉNEZ

Publicación del artículo "Invisible or Inaudible' The Representation of Working-Class Immigrants int he Short Fiction of Junot Díaz" en el número especial "More than Meets the Ear: Sound and Short Fiction" de la revista Short Fiction in Theory and Practice

MÓNICA FERNÁNDEZ JIMÉNEZ

Publicación del artículo "QUEERING AMERICAN SPACE IN PIRI THOMAS’ DOWN THESE MEAN STREETS: A GLISSANTIAN APPROACH TO KINSHIP" en la revista REN (Revista de Estudios Norteamericanos"

MÓNICA FERNÁNDEZ JIMÉNEZ

Reseña del libro OBRA ESCOGIDA DE ROKEYA SAKHAWAT HOSSAIN

MÓNICA FERNÁNDEZ JIMÉNEZ

Publicación en la revista REDEN (Revista Española de Estudios Norteamericanos)

MÓNICA FERNÁNDEZ JIMÉNEZ

Publicación de reseña en la revista Nexus: Ex-Centric Souths: (Re) Imagining Southern Centers and Peripheries Urszula Niewiadomska-Flis (ed.)

MÓNICA FERNÁNDEZ JIMÉNEZ

Peer review.

Rebeca Martín Mozo

2019/2020

Editor de número especial "Formal and Methodological Approaches to Applied Linguistics"

Eduardo Gomez Garzaran

Publicación en co-autoría del capítulo "Noun-noun compounds in a game task: what child data can tell us about teaching practices" en libro Current Perspectives in Language Teaching and Learning in Multicultural Contexts.

Eduardo Gomez Garzaran
Referencia: Fernández Fuertes, R., Gómez Garzarán, E. & Mañas Navarrete, I. (2020). Noun-noun compounds in a game task: what child data can tell us about teaching practices. In M. Planelles Almeida, A. Foucart, & J. M. Liceras (Eds.), Current Perspectives in Language Teaching and Learning in Multicultural Contexts, pp. 481-505. Thomson Reuters Aranzadi.

Publicación del artículo científico en coautoría "Is explicit instruction effective' The learning of English noun-noun and adjective-noun structures by L1 Spanish school children”

Eduardo Gomez Garzaran
Publicación en la revista Culture and Education, editorial Routledge Taylor and Francis Group. Autores: Eduardo Gómez Garzarán y Raquel Fernández Fuertes. Página web: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/11356405.2020.1741872

Artículo: Selecting an Initial Lemma List in Specialised Lexicography: A case study in the Field of Graphic Engineering Enviado para publicar en la revista Lexikos

MARIA ANGELES ESANDI BAZTAN

Publicación en blog asociado a grupo de investigación PopMec Research

MÓNICA FERNÁNDEZ JIMÉNEZ

Publicación en la revista Journal of the Short Story in English/ Les Cahiers de la Nouvelle. Special Issue (Borders, Intersections and identity in the Contemporary Short Story in English): forthcoming. ISSN: 1969-6108.

MÓNICA FERNÁNDEZ JIMÉNEZ
El título de la publicación es: “Making a Statement with Form: Jamaica Kincaid’s Modernist Style and the Desire for Self-Definition in At the Bottom of the River.”

Publicación en revista Miscelánea: A Journal of English and American Studies

MÓNICA FERNÁNDEZ JIMÉNEZ
DEFYING ABSOLUTES AND ESSENTIALISM IN DEREK WALCOTT’S OMEROS: AN EPIC OF TRACES

Publicación en coautoría en la revista FOTOCINEMA, no 21 (2020), E-ISSN: 2172-0150, "Políticas europeas de la “hostipitalidad” en el cine de Ruben Östlund: el caso de The Square (2017)"

MÓNICA FERNÁNDEZ JIMÉNEZ

Publicación del artículo "The Anti-Essentialist Poetics of Claude McKay’s Banjo" en la revista ANGLICA An International Journal of English Studies, 21/1, Sep 2020

MÓNICA FERNÁNDEZ JIMÉNEZ

Reseña del libro Kinship Across the Black Atlantic, Writing Diasporic Relations de Gigi Adair en la Revista Journal of Postcolonial Writing

MÓNICA FERNÁNDEZ JIMÉNEZ
DOI: 10.1080/17449855.2020.1786954

Chapter "The Acquisition of Ser and Estar in 2L1 English-Spanish Data"

Radoslava Stankova Laykova
Stankova Laykova, R. and R. Fernández Fuertes. (2020). The acquisition of ser and estar in 2L1 English/Spanish data. In Levey, D. ed. Language and Communication: Strategies and Analyses in Multilingual and International Contexts. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Press, pp. 25-39.

Publicación aceptada en la revista ES Review. Spanish Journal of English Studies

SAMUEL TASCON OLMEDO
Publicación pendiente aceptada del artículo "A Post-Apocalyptic Redefinition of Homeless Spaces in Cormac McCarthy’s The Road" por la revista ES Review. Spanish Journal of English Studies para su próximo número (Issue no.42).

Formal and Methodological Approaches to Applied Linguistics

SONJA MUJCINOVIC
Book: Mujcinovic, S. & Gomez Garzarán E. 2019 (edited vol.) Formal and Methodological Approaches to Applied Linguistics (Languages Special Issue), Languages, 4, 94 https://www.mdpi.com/journal/languages/special_issues/AESLA_2019

The analysis of subjects in the oral and written production of L2 English learners: transfer and language typology

SONJA MUJCINOVIC
Article: Mujcinovic. S., (2015) The analysis of subjects in the oral and written production of L2 English learners: transfer and language typology. In Pedro A. Fuertes-Olivera et al. (Eds.), Current Work in Corpus Linguistics: Working with Traditionally-conceived Corpora and Beyond. Procedia Social and Behavioral Sciences.

The acquisition of grammatical gender in EN/SP bilingual children

SONJA MUJCINOVIC
Article: Fernández Fuertes, R., E. Álvarez de la Fuente and S. Mujcinovic. 2016. The Acquisition of grammatical gender in L1 bilingual Spanish. In Alba de la Fuente, A., E. Valenzuela and C. Martínez-Sanz (eds.) Language Acquisition Beyond Parameters (pp. 237-279). John Benjamins.

Adaptation to syntactic structures in native and second-language sentence comprehension

SONJA MUJCINOVIC
Article: Kaan E., C. Futch, R. Fernández Fuertes, S. Mujcinovic & E. Álvarez de la Fuente, (2018) Adaptation to syntactic structures in native and second-language sentence comprehension, Applied Psycholinguistics, 40(1), 3-27.

Guest editor for the Special Issue Formal and Methodological Approaches to Applied Linguistics

SONJA MUJCINOVIC
disponible en: https://www.mdpi.com/journal/languages/special_issues/AESLA_2019

Fernández Fuertes, R., Gómez Carrero, T. & Martínez, A. (2019) Where the eye takes you: the processing of gender in codeswitching. Revista Electrónica de Lingüística Aplicada, 18(1), 1-17.

Tamara Gómez Carrero

2018/2019

Article accepted for publication in European Journal of Humour Research (journal indexed in ERIH Plus, Scopus, etc.)

MARTA BUJAN NAVARRO
The function of face gestures and head movements in spontaneous humorous communication

2017/2018

Review of International American Studies, "America Unbound: Encyclopedic Literature and Hemispheric Studies by Antonio Barrenechea (A Book Review)"

JULIANA NALERIO
Book Review Upcoming:Review of International American Studies, "America Unbound: Encyclopedic Literature and Hemispheric Studies by Antonio Barrenechea (A Book Review)."

Title of contribution: “Contesting terror through poetry: Agha Shahid Ali’s The Country Without a Post Office” Contribution to a collection of essays.

Rosalia Martinez de Miguel
Title of Publication: Revolving around India(s): Alternative Images, Emerging Perspectives Collection of Essays published by Cambridge Scholars Publishing Title of contribution: “Contesting terror through poetry: Agha Shahid Ali’s The Country Without a Post Office”

Reseña 'Algunas consideraciones para el desarrollo de un proceso de enseñanza/aprendizaje del español como L2 en grupos multiculutrales y multilingües'. BOLETÍN ASELE, nº 52, pp. 78-79, 2015

SILVIA SANCHEZ CALDERON

Which came first: the chicken or the egg' Ditransitive and Passive constructions in the English production of Simultaneous Bilingual English Children. ATLANTIS-A JOURNAL OF THE SPANISH ASSOCIATION FOR ANGLO-AMERICAN STUDIES (aceptado para publicación 2018)

SILVIA SANCHEZ CALDERON

Is There any Difference Between ‘She Gave a Book to Her Daughter’ and ‘She Gave Her Daughter a Book’' English-Spanish Bilingual Children's Acquisition of Ditransitive Constructions. PROCEDIA-SOCIAL AND BEHAVIORAL SCIENCES (ELSEVIER). 198, pp. 409 - 416.

SILVIA SANCHEZ CALDERON

Towards a Hierarchy of Resultative Constructions: Theoretical and Empirical Issues. The Grove. Working Papers on English Studies. 22, pp. 163 - 204.

SILVIA SANCHEZ CALDERON

Los efectos de las estrategias de retroalimentación oral en la adquisición de segundas lenguas. COLINDANCIAS-REVISTA DE LA RED DE HISPANISTAS DE EUROPA CENTRAL. 5, pp. 283 - 311.

SILVIA SANCHEZ CALDERON

2015/2016

"Possible Wor(l)ds: The Social and Literary Significance of Spanish to English Code-Switch Tags in Junot Díaz." Camino Real: Estudios de las Hispanida

JULIANA NALERIO
Publicación original.

Liderazgo transformacional: una experiencia colaborativa de formación-acción en equipos de trabajo

NURIA BALLESTEROS SORIA
Trabajo publicado por el Vicerrectorado de Ordenación Académica e Innovación Docente de la UVa. ISBN: 978-84-608-7351-8.

Publicación artículo en revista Xjenza (Universidad de Malta), bajo el título "Dativizable or Non-dativizable: That`s the question'`

SILVIA SANCHEZ CALDERON

Publicación de reseña en revista ASELE Nº 53 (páginas 76-77)

SILVIA SANCHEZ CALDERON

"Towards a Hierarchy of Resultative Constructions". The Grove. Working Papeprs on English Studies 22 (2015):163-204. DOI: 10.17561/grove.v0i22.2704

SILVIA SANCHEZ CALDERON

2014/2015

PUBLICACIÓN EN REVISTA "PROBLEMS ON EDUCATION IN THE 21ST CENTURY"

RUTH MARIA MARTIN MORO
TÍTULO: "FROM ELEMENTQARY SCHOOL TO UNIVERSITY EDUCATIONAL PROGRAMMES: A COMPREHENSIVE STUDY OF THE ADULT EDUCATION IN SPAIN

Is there any difference between `She gave a book to her daughter¿ and `she gave her daughter a book¿' English-Spanish bilingual children¿s acquisition

SILVIA SANCHEZ CALDERON

Boletín de ASELE

SILVIA SANCHEZ CALDERON
http://www.aselered.org/boletines

Research in Corpus Linguistics

SILVIA SANCHEZ CALDERON
- journal website: http://www.academypublisher.com/ricl/ - past issue: http://ojs.academypublisher.com/index.php/ricl/issue/archive

"Los efectos de las estrategias de retroalimentación oral en la adquisición de segundas lenguas". Vol. 5, 282-311. Revista Colindancias

SILVIA SANCHEZ CALDERON

ES. Revista de Filología Inglesa.

SILVIA SANCHEZ CALDERON
UVa. http://www.estudiosingleses.com/es/es-revista-filologia-inglesa/ent/6/

Reseña:GONZÁLEZ, Á. Y MELÓN, P. ¿El SCOBA en el aula de catalán y español como lengua extranjera¿ Colindancias (2013) 4:405-412

SILVIA SANCHEZ CALDERON

academic journal The Grove. Working Papers on English Studies

SILVIA SANCHEZ CALDERON
http://revistaselectronicas.ujaen.es/index.php/grove

Journal of English Studies

SILVIA SANCHEZ CALDERON
https://publicaciones.unirioja.es/ojs/index.php/jes/about/submissions#authorGuidelines

AFIAL

SILVIA SANCHEZ CALDERON
http://babelafial.webs.uvigo.es

2013/2014

ASELE publica un boletín dos veces al año. Tiene además una sección denominada "revista de revistas" donde se publican resúmenes de trabajos de ELE

SILVIA SANCHEZ CALDERON
http://www.aselered.org/boletines

Revista sintagma

SILVIA SANCHEZ CALDERON
http://www.sintagma.udl.cat/es/criterios_publicacion

ASELE publica un boletín dos veces al año. Tiene además una sección denominada "revista de revistas" donde se publican resúmenes de trabajos de ELE

SONJA MUJCINOVIC
http://www.aselered.org/boletines